Πως η Γεωργία νίκησε το «τέρας» του άγχους των εξετάσεων
Χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα διακατέχονται από ένταση και άγχος λόγω των εξετάσεων. Ένα απ’ αυτά τα παιδιά είναι η Γεωργία η οποία σε λίγες ημέρες θα κληθεί να διαγωνιστεί στις Πανελλαδικές.
Η ίδια αντιμετώπισε δυσκολίες κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αφού ένιωθε αφόρητη πίεση με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει προβλήματα. Η μητέρα της απευθύνθηκε στην Γραμμή του Μαζί για το Παιδί 115 25 για να πάρει την άποψη των ειδικών επιστημόνων.
Η αρχή έγινε, στη συνέχεια η ψυχολόγος μίλησε με την Γεωργία στο τηλέφωνο ενώ προγραμματίστηκαν και συναντήσεις δια ζώσης. Τι είχε προκαλέσει τον έντονο πανικό στην Γεωργία; Πως αντιμετωπίστηκε; Και πως η Γεωργία άφησε πίσω τις δυσκολίες της και είναι έτοιμη να κατακτήσει το όνειρο της;
Πως άρχισαν όλα
Η Γεωργία, 17,5 ετών κάλεσε στη γραμμή 115 25 έπειτα από παρότρυνση της μητέρας της σχετικά με το άγχος που βίωνε τη φετινή χρονιά ενόψει πανελληνίων εξετάσεων. Αρχικά τηλεφώνησε η μητέρα της προκειμένου να ενημερωθεί για τις υπηρεσίες και για το αν και πως μπορεί να βοηθηθεί η Γεωργία από τις υπηρεσίες της Γραμμής 115 25. Στη συνέχεια η Γεωργία πραγματοποίησε κλήση στη Γραμμή 115 25 στις διακοπές των Χριστουγέννων, έπειτα από ένα πολύ πιεστικό τρίμηνο. Στην ψυχολόγο που μίλησε, ανέφερε ότι δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί το άγχος της και ότι η πίεση που ένιωθε ήταν πολύ μεγάλη.
Μπλακ άουτ λόγω…άγχους
Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων γραπτών δοκιμασιών που είχε την έπιασε έντονη εφίδρωση, μια ελαφριά ζαλάδα και αισθάνθηκε ότι δεν θυμόταν τίποτα από αυτά που έχει διαβάσει.
Έπειτα από 2 τηλεφωνικές συνεδρίες υποστήριξης, εξέφρασε την επιθυμία να πραγματοποιηθεί η επόμενη συνεδρία δια ζώσης και έτσι και έγινε, με την σύμφωνη γνώμη της μητέρας της. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 10 συνεδρίες με την Γεωργία.
Η «προέλευση» της πίεσης
Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, έγινε σαφές ότι μεγάλο κομμάτι από την πίεση που ένιωθε η Γεωργία, προερχόταν από τους γονείς της.
Δεν ήταν κάτι το οποίο συνέβαινε «φανερά» καθώς έμοιαζαν πολύ υποστηρικτικοί μαζί της και προσπαθούσαν ενεργά να τηn βοηθήσουν με το άγχος της.
Η πίεση όμως που βίωνες η Γεωργία ήταν κάτι το οποίο «χτιζόταν» χρόνια και αφορούσε όλο το σύστημα αξιών και πεποιθήσεων με το όποιο είχε μεγαλώσει βάση του οποίου ένιωθε ότι δεν υπήρχε περιθώριο αποτυχίας.
Οι συγκρίσεις και η «οικογενειακή παράδοση»
Τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια της είχαν πετύχει στις πανελλαδικές και κατάφεραν να περάσουν στις πρώτες τους επιλογές, ακολουθώντας μάλιστα και τα επαγγέλματα των γονέων, κάτι για το οποίο αισθάνονταν ιδιαίτερα περήφανοι.
Ενώ λοιπόν δεν είχαν ποτέ διαφωνήσει ανοιχτά με τις επιλογές των σχολών που ενδιέφεραν την Γεωργία, υπενθύμιζαν τις επιτυχίες και την σταδιοδρομία των μεγαλύτερων αδερφιών της.
Πηγαίνοντας στο φροντιστήριο στο οποίο είχαν φοιτήσει και τα αδέρφια της, αναπόφευκτα γίνονταν συγκρίσεις. Το αποτέλεσμα ήταν είχαν υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες από την Γεωργία.
Διαχείριση συναισθημάτων
Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, η ψυχολόγος του Συμβουλευτικού Κέντρου του Μαζί για το Παιδί εξερεύνησε μαζί της το κομμάτι της δικής της διαφοροποίησης, τα συναισθήματα που αυτή δημιουργεί, τόσο στην ίδια όσο και στην οικογένεια με τον τρόπο που η ίδια τα αντιλαμβάνεται.
Έμαθε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το άγχος της ώστε να μην την «μπλοκάρει» την ώρα της γραπτής δοκιμασίας.