Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης
Το «Μαζί για το Παιδί», με την υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς δημιούργησε και παρέδωσε στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, ένα υπερσύγχρονο Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης, μέσω του προγράμματος «Ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά: Δράσεις για την Υγεία και την Παιδεία σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας».
Το 14ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης αριθμεί 309 μαθητές και μαθήτριες και είναι ένα από τα μεγαλύτερα πληθυσμιακά σχολεία της πόλης. Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης που δημιουργείται από το «Μαζί για το Παιδί» με την ευγενική υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς και προσφέρεται προς αξιοποίηση από την εκπαιδευτική κοινότητα της Θράκης. Το πρώτο Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης εγκαινιάστηκε στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής και λειτουργεί επιτυχώς από τον Ιανουάριο του 2023.
Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας της Τράπεζας Πειραιώς «EQUALL – Για μια Κοινωνία Ισότιμων Ανθρώπων» και αποσκοπεί να συμβάλλει στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη διερευνητική μάθηση, καθώς και στην αναβάθμιση και διεύρυνση των δυνατοτήτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για εκπαιδευτικούς και σχολεία που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές.
Το νέο Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης είναι εξοπλισμένο με κατάλληλα εκπαιδευτικά βοηθήματα, βιβλία και σετ ρομποτικής. Η αίθουσα του Κέντρου έχει διαμορφωθεί με ειδικά σχεδιασμένα έπιπλα που προσφέρουν στα παιδιά ένα σύγχρονο και φιλικό περιβάλλον μάθησης και δημιουργίας. Επικεντρώνεται στις σύγχρονες επιστήμες, όπως μαθηματικά, φυσική, χημεία, γεωγραφία, βιολογία, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αστρονομία, πληροφορική και ρομποτική, ενθαρρύνοντας την εξερεύνηση, τη δημιουργική εκμάθηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής.
Παράλληλα, η σχολική μονάδα ενδυναμώνεται καθώς ενισχύεται η εξωστρέφειά της μέσω της υποστήριξης ευκαιριών για συμμετοχή σε διαγωνισμούς και συνεργασίες με άλλα σχολεία. Το Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης δημιουργήθηκε σε στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Οι δωρεές του εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού πραγματοποιήθηκαν έπειτα από καταγραφή των αναγκών και είναι εστιασμένες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, στους στόχους και στις θεματικές που έχουν ορίσει οι εκπαιδευτικοί.